1 Eyl 2009

Benim Sofram Bu - III -

GAZİ VE DR. ADNAN ADIVAR

Bir akşam sofrada eski muhalifler üzerinde konuşulurken Dr. Adnan Adıvar'ın adı geçti, dedim ki:

- Onu çok yakından tanırım; uzun zaman bir evde kaldık. Bir süre de aynı odayı bölüştük. Kurtuluş Savaşı boyunca onun hep sizin yanınızda olduğuna ve siyasanızı desteklediğine tanık oldum.
Evdeki konuşmalarında da tutumu buydu:

 Atatürk şöyle dedi:

- O karısı olmasaydı, Adnan benden ayrılmazdı.

Bilindiği gibi Dr. Adnan Adıvar'ın eşi Halide Edip (Adıvar) Hanım, Atatürk'e çok muhalefet etmişti. Uzun süreceği belli olan Sakarya Vuruşması başlamadan önce Atatürk, onu "Halide Onbaşı" olarak karargahına götürmüştü. Amaç, arkada çetin bir muhalif bırakmamktı.
Yusuf Hikmet Bayur

  • Atatürk'ten Anılar", TTK Belleten, Cilt XXXVII, Sayı : 148, Ekim 1968, s. 468
  • Oğuz AKAY, Benim Sofram Bu, s.380

Benim Sofram Bu -II- (Gazi'nin Gözyaşları)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder