25 Kas 2009

21 Kasım "Parov Stelar Band" Performansı

Bi taraflarımız yırttık Parov, Parov diye.. biraz da abarttık galiba.. geldi, biletleri tükendi.. "after party" yapmadan geçti gitti.. belki de mekanı beğenmedi, fakat herşeye rağmen performansları gerçekten de izlemeye değerdi.. Bronx Pi biraz hafif kaldı diyelim.. yok mu şöyle daha ferah daha rahat daha profesyonel bir mekan? YOK!.. en profesyoneli Babylon desek orası da "1+1 stüdyo ahır" gibi.. Sonuç olarak dostlarımın hafızalarına kazınmış bir konser olduğunu düşünüyorum.. onların hafızalarına kazınmamışsa hiç üzülmesinler bana baktıklarında illa kazınmış bir şeylerden bu konseri anımsayacaklardır..

(bkz. scarface)

iz bırakanlardanmış bu adamlar !!
video
homesick 21 Kas. "@bronx Pi" performansı

Bayram






23 Kas 2009

2010 NBA ALLSTAR'ların Oylaması


Gücümüzü en iyi gösterdiğimiz yerlerden biri olan internet oylamalarında bu sefer biraz geri kalmışız.. daha 55 gün var... haydi mouse'lara parmaklara kuvvet...

BEN DE HİDO VE M.OKUR İÇİN OY VEREYİM BARİ !!!


10 Kas 2009

Benim Sofram Bu - VIII -



"LOZAN BARIŞI ÜZERİNE".
...Neden sonra, bir gün sofrada idik. Laf arasında Atatürk, Lozan'a gitmemiş olduğumdan bahsederek serzeniş yaptı. Bunun üzerine sordum:

 - Gitmiş olsaydım, yahut herhangi başka bir sivil gitmiş olsaydı Lozan'da işi nihayetine erdirebilir miydi?

Atatürk:

 - Hayır, erdiremezdi. Biz zaferi ne kadar mükemmel yaptıksa, sulhuda o kadar yaparız.

.
  • Feridun Kandemir, "Yusuf Kemal Tengirşenk Hatıralarını Anlatıyor", Yeni Tarih Dünyası, Yıl:1, Sayı 4, 28 Ekim 1953, s155
  • Oğuz AKAY, Benim Sofram Bu, s.94

Benim Sofram Bu -VII- (...İyiliğe Böyle mi mukabele edilir?).

1881 - 193∞


BU KALP SENİ UNUTUR MU?
ÇİZDİĞİN YOLDA YÜRÜMEYE DEVAM EDİYORUZ!

8 Kas 2009

Bayrakları Bayrak Yapan Üzerindeki Kandır


Kaç aydır fragmanlarını izleyip, gelmesini dört gözle beklediğim "NEFES"i, ancak gösterime girdiğinin üçüncü haftasında seyredebildim... Filmden çıkalı tam bir saat oldu. Fakat halen etkisinden çıkamadım, hala ara ara boğazımda bir şeyler düğümleniyor, tutuyorum kendimi... Tek kelimeyle müthiş bir yapım! Konunun özetini geçmeye gerek duymuyorum, zira fragmanları milyonlarca kişi tarafından izlenmiş, gösterime girdiğinden beri ise rekor izleyici seviyesine ulaşmış durumda.

Eminim herkes aşağı yukarı aynı duygusal tepkiler ile ayrılmıştır filmden. Ama tek bildiğim bir şey var, o da Güneydoğuda askerlik yapanların dışındakiler resmen askercilik oynadılar (ben dahil). Bir sınır karakolundaki askerlerin psikolojik durumları filmde ancak bu kadar iyi sergilenebilirdi...

7 Kas 2009

Alamut Kalesi - İran


Güzel bir tarihi roman okumak istiyorsanız, tavsiye üzerine tavsiye ediyorum;
 zekasına hayran bırakan bir roman...

 "Alamut Devleti'nin merkezi olarak sarp dağların tepesine yaptırılan bir kaledir. Muhaliflerin iddialarına göre burası Hasan Sabbah'ın fedailerine sahte bir cennet vaad ederek kendi Haşhaşilik öğretisini yaydığı mekandır. Ögretisini yaymak için fedailerine cennetin anahtarlarını elinde bulundurduğuna inandırmış ve bu sayede suikastçılar yetiştirmiştir. Dünya üzerinde suikast kavramının ilk ortaya atıldığı yerdir. Zamanın Haçlı kaynaklı tarihçileri Hasan Sabbah fedailerinin kendilerini feda edecek kadar davaya bağlı olmalarını anlamlandıramamış ve siyasi suikastleri yerine getirmesi için haşhaşın uyuşturucu etkisini kullanıldığını öne sürmüşlerdir.

6 Kas 2009

Halloween @ Turkey!



sadece bir tespit!!

atiyorum...

yıl 1989.. (bugünlerde Berlin Duvarının yıkılışının 20. yılından akla çalmış olabilir...)

nerde o eski ramazanlar bayramlar dediğimiz zamanların son demleri...
ben o zamandan "halloween" falan hatırlamıyorum....

özellikle son 2-3 senedir; her yerde partiler..
Kırıntı'da bile özel "Cadılar Bayram'ı Çorbası"...


şimdilerde nerde.. heyecanı, bayram telaşı, harçlığı (yok artık!!)...

düşünülesi...

Araç Muayenede Eziyete Son


Biliyorum biraz geç oldu bu yazı için epey bi zamandır açık ama daha yeni tanışma fırsatım oldu yeni muayene istasyonlarıyla.Aklımda soru işaretleri vardı nasıl olacak o muayene eziyeti nasıl rahatlık haline dönüşecek diye.İlk başta etrafımdaki esnafdan duyduğum şikayetler oldu yok neymiş herşeyine ince detayına kadar bakıyormuş bir ufacık parça için onay vermiyormuş gibi klasik bizim memleketimize has ufak parçadan ne olcak araba yine gidiyor nasılsa değiştirmeye ne gerek söylemleri oldu.Daha sonra herkes alıştı açık söylemek gerekirsede kendi sektörüm olan otomotiv yedek parça sektörüde harekeketlendi.Çok detaya girmeyeceğim bugün sabah 8de randevum vardı internetten yaptım pazartesi günü.Bugün sabah gittim tertemiz eli yüzü düzgün insanlar sıraya giriyorsun ve tam 40 dakikada bütün işlemler bitiyor.Eskisi gibi kuyruğa sabahtan gir 2 saat bekle(ailenin en büyük çocuğu olduğum için çoğu arabaları ben muayeneye getirdiğim için çok beklemişliğim vardır) yok temiz kağıdı al yok onu al bunu al yok herşey sisteme uygun gidiyor eğer eksiğin varsa abi bu seferlik idare et muhabbetide bitmiş yerine, beyefendi lütfen camdaki filmleri sökün tarzında uyarılar aksi halde onayı vermiyoruz.Gerçekten çok güzel olmuş bazen memleketimde güzel şeylerde oluyor.


5 Kas 2009

5 Kasım!


Guy Fawkes… İngiliz tarihinin en büyük vatan haini…36 yaşında idam edildi. Çünkü sistemin karşısındaydı. Çünkü aristokrasinin ve burjuvazinin çürümüşlüğünden ve halkı umursamamasından rahatsızdı. Robert Catesby, Thomas Winter ve diğer komplocularla birlikte Kral I. James’e ve tüm aristokrasiye karşı büyük bir plan yaptılar. ‘Barut komplosu’ olarak bilinen olay çok şeyi değiştirdi…
Yönetimi ve rejimi yıkmak isteyen 12 komplocu Westminster Sarayı’ndaki İngiliz Parlamento binasını, o yılki aristokrasi zirvesinde havaya uçurmaya karar verdi. Komploculardan birinin bilgi sızdırması sonucu komplo ortaya çıktı ve Fawkes, gece yarısı parlamento mahzenlerinde barut fıçısıyla yakalandı. Fawkes, 31 Ocak 1606’da sarayın karşısında asılarak idam edildi ve vücudu parçalara ayrıldı. ‘Barut komplosu’ ise ülkenin tarihinde önemli bir dönüm noktası oldu. Protestan devlet adamlarını alt ederek halkı ayaklandırmayı hedefleyen olayı anarşi hareketlerinin öncüsü sayanlar olduğu gibi Fawkes’ın ona biçilen rolden uzakta koyu bir Katolik, olayın da dinlerle alakalı olduğunu savunanalar da var. Ama bir gerçek var ki; 17. yüzyılın bütün zorluklarına ve dönemin muhafazakar ve baskıcı rejimine rağmen böyle bir olay her yönüyle önemli bir başkaldırıydı.

4 Kas 2009

Yeter!



Futbol yazmayacağıma söz vermiştim arkadaşlarıma blogda ama sözümü tutamıyorum özür dilerim öncelikle.Taktik, oyuncu seçimi, kadro, ve buna benzer şeyler yazmıyacağım.Sadece 1 soru sana Şampiyonlar ligi en pahalı açık tribün biletini satmak nasıl bir duygu? Avrupalı AC Milan-Real Madrid maçını 25.-€ ya seyrediyor sen ama 75.-TL yapıyorsun bileti(açık tribün bilet fiyatı).Böyle boş olur tribünler aynı senin kafanın içinin boş olduğu gibi.Balık baştan kokar, ondan takıma hiç suç bulmuyorum. Dün gece Beşiktaş başkanına yapılan küfürlü tezahüratların hiç birine katılmadım kendisinden nefret etsemde çünkü o makama saygımdan dolayı. Kongrede bu adama oy veren Beşiktaşlı falan değildir. Yazımı şöyle bitiriyorum;

nush ile uslanmayanı etmeli tekdir;

tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.

Saygılarımla

2 Kas 2009

This Is It !


Gerçekten de This is it!.
Bu kadar beklemiyordum büyük bir konserin sahne arkası görüntüleri bu kadar güzel düzenlenebilir ve görsel bir şölen haline getirebilinirdi. Adam öldü neler dendi arkasından,yok ölmedi parayı alıp kaçtı,yok intihar etti,yok zaten konser olmayacaktı hepsi kumpastı. Bunlara inananlar gitsin bu filmi izlesin. Michael Jackson bence öldürülmüştür, konser provalarında bizzat kendisi hepsinde bulunuyor ve sanki gerçekten de konserdeymişcesine şarkısını söylüyor,dansını ediyor adam.Sapa sağlam turp gibi vallahi eğer MJ hastaysa vay bizim halimize, daha ne kadar sağlıklı görünebilir bilmiyorum. Kimse boşu boşuna bu adama "King of Pop" dememiş, sahne arkasında sanki bu adam bizden biri insanlara karşı konuşması, tavırları o kadar hassas,yaptığı işe o kadar saygılı ve insanlara o kadar değer veriyorki helal olsun diyorsun içinden. Müzik yeteneğini söylemiyorum bile izleyin zaten bu kısa süreçte bile anlayabiliyorsunuz. Allah herkesi farklı yaratıyor MJ de bunlardan biriydi bence.Eğer bu konserler gerçekleşmiş olsaydı bence yüzyılın gelmiş geçmiş en iyi konserleri olacaktı.Harika showlar,dans,ses ve ışık gösterileri olacaktı. Gerçektende yazık olmuş,yazılacak ve anlatılacak o kadar çok şey var ki aslında burada bitiriyorum sadece 15 gün gösterimde kalıcak kralı kaçırmayın mutlaka görün derim.