6 Eyl 2009

Benim Sofram Bu - IV -


ATATÜRK MAZİDEN HOŞLANMAZ BİR ADAM DEĞİLDİ

Sizce Atatürk'ün lider, inkilapçı olarak ve ilmin inkişafı (geliştirmesi) hususundaki rolü nedir?

Çok büyüktür. Bir defa, öz Türkçeyi ortaya atması büyük bir harekettir. Çünkü, bizi bu suretle benliğimize getirdi. Yarı Arap, yarı Farsça, yarı Frenkçe bir dille bir millet, millet olamaz. Tarihe bakınız; dilini kaybetmiş hangi millet "Ben, varım!" diyebilmiştir.

Sonra, Latin harflerinin ortaya atılması en büyük bir eserdir. Bugünle yarının, geçmişin kötülükleriyle arkasını kırıp attı ve ileriyi gösterdi.

Şunu da ilave edeyim ki, Atatürk maziden hoşlanmaz bir adam değildi. Mesela: Cengiz'i, Aksak Timur'u, Yıldırım'ı, Fatih'i çok metheder ve sofrasına ekser (çok defa) bunlardan bahsederdi. Yıldırım için bir defa şunu söylediğini hatırlıyorum:

- Bir gün ressamlar kahramanlık simasını kaybederlerse Yıldırım'ı alsınlar yapıversinler.

Aksak Timur'u da çok akıllı bulurdu ve bir gün şunu da dediğini hatırlıyorum:

- Ben, dedi. Timur zamanında olsaydım, onun yaptığını yapabilir miydim; onu söyleyemem, fakat o benim zamanımda olsaydı, belki daha fazlasını yapabilirdi.

Mahmut Esat Bozkurt

  • Aziz Ozan, "Atatürk Demokrat İdi, O; Asla Diktatör Değildi", Tan Gazetesi, Sekizinci Yıl No: 2596, 10 Sonteşrin 1942, s. 4
  • Oğuz AKAY, Benim Sofram Bu, s.455

Benim Sofram Bu -III- (Gazi ve Dr. Adnan Adıvar)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder