14 Eyl 2009

Benim Sofram Bu - V - Bölüm 1


 Ercümend Ekrem Talu
"BEN DE İÇERİM, FAKAT SENİN GİBİ İZMİR YOLCULUĞU YAPMAM"


Matbuat Umum Müdürü (Basın Genel Müdürü) bulunduğum zamana ait bir hatıram:

Dolmabahçe Sarayı'ndan Vapura...

Kaçıncı yıl dönümü olduğunu şimdi pek hatırlamıyorum ama, o gün, İş Bankasının kuruluş yıl dönümlerinden biri kutlanıyordu. İstanbul - İzmir seferini yapmakta olan vapurlardan biri, İş Bankası tarafından tutulmuş ve gece Boğaz'da yapılacak gezintiye tahsis olunmuştu. Vapur, Dolmabahçe Sarayı önünde demirlemiş, davetliler birer birer vapura gelmeye başlamışardı. Ben de o gün İstanbulda'ydım ve Atatürk'ün de şeref vereceği bu vapur gezintisine, bizzat Atatürk tarafından davet edilmiş bulunmaktaydım.



Gecenin saat dokuzunda idi galiba, Atatürk, Dolmabahçe Sarayı rıhtımından motorla vapura gidiyor, yakın arkadaşları, bu arada ben de Atatürk'ü takiben vapura gidiyoruz..

Vapurda sofra

Vapurun yemek salonunda mükellef bir sofra hazırlanmıştı. Atatürk sofranın bir başına oturmuş, eliyle sofranın öte başını işaret ederek:

-Ercümend! demişti. Sen de şöyle geç bakalım...

Şimdi sofranın bir başında Atatürk, öbür başında da ben...

Diğer zevat da yerlerini aldıktan sonra Atatürk, İş Bankası kuruluşunun yıl dönümü şerefine kadeh kaldırdı; hepimizin kadehlerimizle iştirak ettiği bu kutlamadan sonra ben şöyle düşündüm:

"Atatürk sofrada beni karşısına aldığına göre benim içkiye karşı tahammül derecemi ölçecek."

Eh, ben de kendimi içenlerden sayıyorum ya... İçimden: "Atatürk! dedim, içki bahsine gelince her halde sizi geçerim. Bu akşam kendimi göstermenin ve içki ile mat olmadığımı ispat etmenin tam sırası..." Kadehler dolup boşadıkça ben hep aynı fikirdeyim... Ne kadar içsem değişmeyeceğimi, filmi koparmayacağımı, olduğum gibi kalacağımı ispat etmenin tam zamanı diye düşünüyorum. Hatta ben böyle düşündükçe Atatürk'ün de aynı fikirde olduğunu sezer gibi oluyorum: Yani aşağı yukarı, içki bahsinde bir Atatürk-Ercümend Ekrem müsabakası cereyan etmektedir...

(devam edecek...)

Ercümend Ekrem Talu

  • Oğuz AKAY, Benim Sofram Bu

Benim Sofram Bu -IV- (Atatürk Maziden Hoşlanmaz Bir Adam Değildi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder