10 Kas 2009

1881 - 193∞


BU KALP SENİ UNUTUR MU?
ÇİZDİĞİN YOLDA YÜRÜMEYE DEVAM EDİYORUZ!

3 yorum:

  1. yazı olarak yazacaktım fakat, selo'nun yazısına yorum olarak yazmayı tercih ediyorum sıcağı sıcağına..

    bu sabah uzun sure sonra saat 9 u 5 gece patronumla birlikte yoldaydım.. dragos sahil yolunda sag seritten yavasca seyrediyorduk..

    saat 9 u 3 gece biz ve etrafımızdaki arabalar, ztn dörtlülerini yakmış şekilde, sağa çektiler.. bir anda sahilde yürüyenler, spor yapanlar.. karşı şeritten gelenler.. görenlerin, unutanların ani frenle durması o an tüylerimi diken diken yapmaya yetti.. sahildeki tekel fabrikasından duyulan sirenler ve kornalar..

    tek çirkin ve canımı sıkan ise.. o kadar insan arasında.. bir polis arabası içinde 2 polisin kapısını açıp sonra da tereddutle kapatıp arabanın içinde oturmasıydı..

    geçerken bütün arabaların polis arabasının yanında toplanması ve bakması herhalde onlara bir mesaj olmustur.. fakat inip 2 cift laf etmemek içimizde kalandı.. bilinç altına atıyorum bundan sonra tepkim daha farklı olacaktır... burası polis devleti degil ve hiç bir zaman olmayacak.. anlamak isteyen Bursa Nutkuna göz atsın..

    YanıtlaSil
  2. atatürk’ün bursa nutku

    ‘‘türk genci,devrimlerin ve rejimin sahibi ve bekçisidir.bunların lüzumuna, doğruluğuna herkesten çok inanmıştır;rejimi ve devrimleri benimsemiştir. bunları zayıf düşürecek en küçük veya en büyük bir kıpırtı ve bir hareket duydu mu,bu memleketin polisi vardır,jandarması vardır,ordusu vardır,adliyesi vardır demeyecektir.hemen müdahale edecektir.elle,taşla,sopa ve silahla,nesi varsa onunla kendi eserini koruyacaktır.

    polis gelecektir;asıl suçluları bırakıp,suçlu diye onu yakalayacaktır.genç,’polis henüz devrim ve cumhuriyetin polisi değildir.’ diye düşünecek,fakat asla yalvarmayacaktır. mahkeme onu mahkûm edecektir.yine düşünecek:’demek adliyeyi de islah etmek ,rejime göre düzenlemek lazım!’onu hapse atacaklar.kanun yolundan itirazlarının yapmakla beraber;bana,ismet paşa’ya,meclise telgraflar yağdırıp haksız ve suçsuz olduğu için tahliyesine çalışılmasını istemeyecek.diyecek ki:’ben inan ve kanaatimin icabını yaptım. müdahale ve hareketim de haklıyım.eğer buraya haksız gelmişsem,bu haksızlığı meydana getiren sebep ve amilleri düzeltmek de benim vazifemdir!’

    işte benim anladığım türk genci ve türk gençliği!’’

    bunu vasiyet sayarsak gerçekleştiremediğimiz ve koyun gibi yaşadığımız için utanmalıyız...

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu sabah malesef içimi acıtan bir trafik olayıyla karşılaştım... Evden geç çıkmıştık ve saat 9.05de E-5 karayolunda trafikte seyir halindeydik. Saat 9.04de bir çok kişi gibi arabayı sağ şeride çekip araçtan indik ve saygı duruşuna başladık. Ancak malesef o sırada bizimle beraber 10 araba ancak vardı sanırım emniyet şeridinde çekmiş ve arabadan inmiş saygı duruşunda bulunan. Diğer araçların arasında ise yavaşlayan trafikte hala sağdan soldan makasla ve hızlı bir şekilde yol kat etmeye çalışan, hatta belki de emniyet şeridinde duranları ve trafiğin yavaşlamasını büyük bir "Gereksizlik" ifadesi ile karşılayan bir kaç araç sürücüsü daha vardı. Tam da içimden keşke birileri emniyet şeridi değil de E-5'in tam ortasında dursa da trafik kitlense bu umursamazlar kitlesi de zorunlu olarak dursa diye serzenişte bulunurken, beklediğim oldu. Trafik durmuştu... Tüylerim diken diken oldu. Ama yine de o umursamazların sinir bozukluğu içimde kaldı...

    YanıtlaSil