5 Eki 2009

İnsana ve taraftara verilen değer...


Herkese yeniden merhabalar...
Uzun bir aradan sonra yeniden burdayım Londra'nın kuzeyindeki Hatfield bölgesinden yazıyorum bugün sizlere:)
Yazımın başlığından bu yazı da neyin nesi diyebilirsiniz...
Bu başlık benim dünkü Arsenal-Blackburn Rovers karşılaşmasından çıkardığım anafikri temsil ediyor...
Sonuçtan da futboldan da öte bir sonuç bu...her ikisinden de çok önemli bana göre…

Bilmeyenler için kısaca bilgi vereyim…
Arsenal, Kuzey Londra'nın bir takımı...
Manchester ve Liverpool’un 18 şampiyonluğu var…Arsenal’in ise 13 şampiyonluğu bulunuyor…
Şu anda maçlarını oynadığı Emirates Stadı Londra'nın kuzeyinde Finssburry Park diye bir yerde ve benim olduğum bölgeye 15 dakikalık tren mesafesinde...

Statın olduğu yer Finsburry park çok gezme imkanı bulamama rağmen tren istayonundan stata kadar yürüdüğüm kadarıyla sevimli küçük bir ilçe resimlerini de koyucam bundan sonraki postumda…

Arsenal’de maça gidebilmek için kulübün içerisinde çıkartılan 3 tip karttan birisine sahip olmanız gerekiyor… Gold, Silver ve Red Card …

Benim aldığım kart Red Card zaten diğerlerini ben alamıyorum taraftarın kıdemine göre gold ve silver kartlar veriliyor isimlerinden de anlaşılıyor zaten… taraftar kıdemi ne diye sorarsanız işte gittiğiniz içerde dışarıda maçlar kulüp mağazasından yaptığınız alışverişler sayesinde sürekli puan topluyorsunuz anladığım kadarıyla da bu puanlar karşılığında gold ve silver kartı alabiliyorsunuz…

Mesela şöyle bir durum var… Benim aldığım bu Red Card ile her maça bilet bulamıyorsunuz 25 Kasımda Arsenal-Chelsea maçı var mesela ama ben bilet alamıyorum çünkü adam biletleri Gold ve Silver kart sahiplerine satışa çıkartıyor sadece… Eğer satışa çıkarıldıktan sonra elinde bilet kalırsa maç günü Red Card sahiplerine satışa çıkartıyor o şekilde alabiliyorsun… ben 10 küsür senedir Beşiktaş’ın bütün maçlarına gidiyorum ama bugün maça gitsem benim bilet alma konusunda en ufak bir öncülüğüm yok… yazımın başlığındaki taraftara verilen değer ibaresini oluşturan en önemli nedenlerden biri bu…

Finsburry parktan itibaren stada kadar taraftarlarla beraber yürüdük yolların kenarında bizde at sucuğu satan burada adam gibi hamburger yapan mini arabalı hamburgerciler vardı… Yemek satan küçük arabalar dışında birkaç tane pub a rastladım ama çok vaktim olmadığından takılamadım publarda ama bütün taraftarlar efendi bir şekilde son demlenmelerini çekiyor ve maçın yolunu tutuyorlardı…

Adamlar ürün satışı konusunda çok farklı boyuttalar benim en çok dikkatimi çeken eski zamanlara ait çok farklı ürünler satıyorlar adamlar dvd video poster forma ve bunların hepsi official olarak satılıyor bizim kulüplerde eski zamanlara ait hiçbir şeyin satılmamasını hiçbir zaman anlayamadım bizimkiler de bu tip şeyler satışa çıkarsalar acayip para kazanabilirler aslında…

Stata girdim kendi yerime doğru gittim içeride her yerde tepeye asılmış televizyon var her maçın özet görüntülerini falan veriyorlar..yemek yerleri de çok güzel adam gibi yemek yiyebiliyorsun… kapılar falan doğru düzgün kapıların hiçbirinde yığılma yok..oturduğun koltuk bile çok rahat üstü deriyle falan kaplı…
Kapalı üst gibi bir tribünden maçı izledim…
Görüş açım mükemmeldi zaten koyacağım fotoğraflardan bunu fark ediceksiniz…
Sahaya 4-3-3 düzeniyle çıktılar

Defansta Clichy-Vermaelen-Gallas-Sagna

Orta sahada Diaby-Song-Fabregas

İleri Üçlü de Arshavin-Van Persie- Rosicky vardı.
İleriki üçlü acayip bir futbol oynadı…
Rosicky ve Arshavin her iki ayağını da kullanabildiği için sık sık yer değiştirerek oynadılar ve mükemmel oynadılar...
Tabi onların mükemmel futbollarına en büyük katkıda orta sahadaki diaby ve song'tu. Wenger Afrikadan özenle seçiyor bunları...
Blackburn’ü de darmadağın ettiler kısacası…

6-2 biten maçın gollerini de atmayan yoktu diyebilirim :) Vermaelen-Arshavin-Van Persie-Theo Walcott-Bendtner gollerin sahibiydi...
Emirates'te bir futbol ziyafeti vardı. Büyük keyif aldım.Altyapının, genç oyunculara önem vermenin ne kadar değerli bir düşünce olduğunu bir kez daha kavradım...

Arsenal-Blackburn Rovers 04.10.09

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder