14 Ağu 2009

"Benim Sofram Bu!"


Atatürk hakkında pek çok kitap yazılmıştır, iyi ya da kötü.. Kendi Nutuk'u bir kenara, üzülerek söyleyelim O'nu en iyi anlatan kitap seçilen Lord Kinross'un biyografisi gayet takdire şayandır. Buna karşı H.C. Armstrong'un Türkiye'de bir zaman yasaklanan (Bozkurt - Grey Wolf) fakat Atatürk'ün merak edip bir gece sofrada tercüme ettirerek okutturduğu ne idüğü belirsiz kitaba gereken cevabını; "Bunun ithalini menetmekle hükümet hataya düşmüş. Adamcağız yaptığımız sefahati eksik yazmış, bu eksiklerini ben ikmal edeyim de kitaba müsaade edilsin ve memlekette okunsun!" diye latife ederek vermiştir.

İşte tam da bu kitabın üstüne Oğuz Akay'ın "Benim Sofram Bu" adlı kitabı elime geçti. Pasaj pasaj, Atatürk'ün, çoğu Cumhurbaşkanlığı döneminde, O'nun sofra hayatının genel bir portresini çizmiş.. Bizzat sofrasında bulunanların yayımlanmış anılarından bir derleme aslında. Bu derlemeden sebep, ben de özet bir yazı dizisi çıkarmaya çalışacağım..

"Atatürk'ün bu büyük sofrası; bir devrim, siyaset, kültür ve arkadaş sofrası olarak, Türk ve dünya tarihinde önemli bir yere sahiptir. Bu sofrayı tanımak ve tanıtmak, bir insan için gerçek ve onurlu bir görevdir. Bu nedenle, Atatürk'ün sofra hayatını; bu sofrada bulunanların ve bu sofra ortamına tanık olanların anlatımı ile ortaya koyan "Benim Sofram Bu!" adlı eserimi sunmaktan büyük onur ve mutluluk duymaktayım."
Ankara, 2006
Oğuz Akay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder